Filiz Dağ, “14. Karar Destek Sistemleri” Etkinliğinde Metaverse ve Web 3.0 Hakkında Konuştu

Dijital Rönesans A.

Filiz Dağ, “14. Karar Destek Sistemleri” Etkinliğinde Metaverse ve Web 3.0 Hakkında Konuştu
Yayınlama: 06.06.2022

Dijital Rönesans A.Ş. kurucusu Filiz Dağ, İstanbul Kültür Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Kulübü’nün 16 Mayıs tarihinde, Metaverse ve Web 3.0 üzerine gerçekleşen “14. Karar Destek Sistemleri” etkinliğinde, oturum moderatörlüğü yaptı.

 

Filiz Dağ, İstanbul Kültür Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Kulübü tarafından geleneksel olarak düzenlenen “14. Karar Destek Sistemleri”nin etkinliğinde, geleceği şekillendireceği düşünülen Metaverse ve Web 3.0 üzerine önemli açıklamalarda bulundu. Alanında uzman beş konuşmacının bir araya geldiği etkinliğin ilk oturumunda Filiz Dağ moderatörlüğünde, Emrah Kaya ve Şule Güner geleceğin teknolojisi hakkında bilgilendirici bir konuşma gerçekleştirdi.

 

Metaverse, Web 3.0 ve yapay zekâ gibi gelecekte herkesi ilgilendirecek konularda, samimi bir havada gerçekleşen ilk oturumda konuşmacılar deneyimlerinden bahsederken, bulundukları konumlara ulaşmak için yaşadıkları zorlukları ve teknoloji alanına dair tavsiyelerini aktardı. Filiz Dağ’ın interaktif hale getirdiği oturumda, Metaverse’ün ne olduğu ve ilerleyen dönemde bu alanda insanları nelerin beklediğiyle ilgili konuşulurken, şu anda ve gelecekte bu konuların pazarlanmasının önemine vurgu yapıldı. Konuşmalar sırasında, pazarlama konusunda şimdiden yapılabilecekler ve yararlanılabilecek kaynaklar hakkında bilgilendirmelerin yapılmasının yanı sıra sanal bankacılığın günümüzde hangi oranda kullanıldığı ve gelecekte ne oranda kullanılabileceği, ilerleyen dönemde ne gibi coin’ler beklendiği gibi konu başlıklarına yer verildi.

 

Metaverse, Sanat ve Bilimin Birlikteliğiyle Asıl Anlamını Kazanacak

Dijital sanat ve Metaverse üzerine çalışmalarıyla tanınan Filiz Dağ, en az beş yıldır ilmek ilmek işlediğini söylediği Dijital Rönesans A.Ş.’nin kurucusu olarak “14. Karar Destek Sistemleri” etkinliklerinde konuşurken, dijital çağın bu dönemin orta çağı olduğunu bir kez daha belirtti. Bilim sanatın birlikte hareket etmesi halinde aydınlanma dönemine giriş yapılabileceğini ifade eden Dağ, “Teknolojilerin insan ve yaşam ahlakından yoksun, salt teknoloji gelişimi yerine içinde toplum ve canlıyı anlama yetisinin kazandırılmasının yolunun bilimsel çalışmalara sanatın entegresiyle mümkün olacağını düşünüyorum. Sanat da salt sanat olarak değil, bilimle birlikte akılcı yol almalı.” diyerek multidisipliner denen çok alanlılığın gerekliliğine vurgu yaptı. 

 

Bilim ve sanatın birlikteliğinin gelmiş geçmiş tüm çağlara aydınlanmayı, akılcılığı ve yaratıcılığı sağlayacağını söyleyen Filiz Dağ, Metaverse’ün de bilim ve sanatın bir arada olduğu ve ilerlemesi sürecinin bu disiplinler arasılıkla mümkün olacağı bir yer olduğunu ifade etti. Özellikle sanat alanının mucizelerle dolu olduğunu belirten Dağ, “Resim, hayal kurma becerisi, renklerin harmonisi, çizime göre müziğin eşliği, dansın özgürlüğü, zihnimizdekileri anlatmaya dil yetmez dediğimiz kavramlar matematik, algoritma ve kodlama becerisiyle nasıl yoğrulur ve sonunda ortaya ne güzel işler, eserler çıkar görüyoruz. Hologramlar, deneyim alanları, çok boyutlu oyunlar… Sanatı kocaman bir deneyim alanı olarak karşımıza çıkarıyor.” diye konuşurken, “Bu işin gelir yaratan kısmının çözümünü de yine dijital dünya sağlıyor. Sanat dünyası, özellikle blok zincir tabanındaki kripto paralar aracılığıyla NFT alım satımında bu alana çok hızlı ve bereketli bir giriş yaptı.” ifadelerini de sözlerine ekledi.

 

Dijital Çağ, Bir Anlamda da İçerik Çağı Olacak

Filiz Dağ dijital çağın sunduğu fırsatların, hayalleri gerçek yapma yeri olduğunu vurgularken, “Rekabet henüz az, çünkü içerik halen az. Sihirli sözcük içerik ve içerik üreticileri olan dijital sanatçılar ile oyun tasarımcıları.” diye konuştu. Metaverse evrenlerinin bu dijital sanatçılar ve oyun tasarımcılarıyla yaratılacağını söyleyen Dağ, “Mateverse mimarları” ya da “Metaverse iç mimarları” kavramlarının da kullanılabileceğini ifade etti. İlerleyen yıllarda sürecin inşasından işletmesine, içerik geliştirmesine kadar birçok alanda dijital sanatçıları ve oyun tasarımcılarını göreceğimizin altını çizen Dağ, Türkiye’nin de bu alanın üreticisi gençleri olarak dünyanın önde gelenlerinden olduğunu söyledi. Ayrıca bu anlamda zamanında hareket alınabilirse sanayi devriminde alınamayan hareketin, bu dijital devrimde yetişmiş insan gücüyle alınabilecek düzeyde olduğu belirtti.

 

İlk oturumun moderatörlüğünü yapan Filiz Dağ içerik üretimini çoğaltıp, konuya hakimiyetimizi arttırmamız gerektiğinden bahsederken, bu hakimiyeti kurmadığımız takdirde Metaverse konusunun tehdit oluşturabileceğini anlattı. Bu çağın, bir anlamda içerik çağı olduğunu söyleyen Dağ, “İçeriğin önemi, gücü bu çağda zirveye çıkıyor. Özellikle de Metaverse ile. Bir de içeriğin kalitesi de demeliyiz.” ifadelerini kullandı.

 

“14. Karar Destek Sistemleri”nin, Filiz Dağ moderatörlüğünde gerçekleşen ilk oturumunda; katılımcılar da konular dahilindeki fikirlerini ve Metaverse hakkındaki düşüncelerini diğer katılımcılara ve konuşmacılara iletme fırsatı elde ederken, etkinliğin sohbet havasında gerçekleşen ikinci oturumunda Can Yurdakul ve Zeynep Balkan konuşmacı olarak yer alarak Metaverse, Web 3.0 ve NFT ile ilgili ayrıntılı bilgiler sundu.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı